#GryCharytatywne – najczęściej zadawane pytania

Jaki jest Wasz status prawny?

Od czerwca 2016 działamy oficjalnie jako Fundacja #GryCharytatywne, zarejestrowana w KRS (KRS: 000062434). LINK DO KRSu.

Jak to działa?

Korzystanie z aplikacji sprowadza się do 3 kroków: wystarczy wybrać jedną z dostępnych w aplikacji gier, wytypować dowolną fundację i cel charytatywny, a potem zagrać w grę. W trakcie rozgrywki na ekranie będzie wyświetlać się niewielka reklama. Za każdą minutę jej wyświetlania reklamodawca przeleje wpłatę na wskazaną przez użytkownika organizację charytatywną.

Na jakich platformach dostępna będzie aplikacja #GryCharytatywne.pl?

Aplikacja będzie dostępna na najpopularniejszych platformach mobilnych (iOS, Android, WindowsPhone), a także jako wersja webowa i wtyczka do przeglądarki. Na samym początku udostępnimy aplikację w wersji webowej.

Czy użytkownik musi się zalogować, aby móc zagrać?

Nie. Możliwe jest granie bez logowania, ale wówczas gracz nie ma dostępu do wszystkich funkcji, takich jak historia, statystyki, zapraszanie znajomych i inne.

Na jakiej podstawie będą dobierane reklamy?

Reklamy będą losowe i uniwersalne. Targetowanie reklam, czyli dobieranie ich pod konkretnego użytkownika, będzie dostępne tylko dla zalogowanych graczy.

Gdzie będą przechowywane moje dane?

W momencie założenia konta wszystkie dane będą przechowywane na szyfrowanych serwerach zgodnych ze standardami GIODO, i przetwarzane tylko i wyłącznie w ramach naszej aplikacji. Usunięcie konta jest równoznaczne z pełnym usunięciem danych.

Skąd będę wiedział, ile uzbierałem pieniędzy?

Na koniec gry wyświetla się ekran z podsumowaniem, podsumowujący wyświetlony czas gry, sumę uzbieranych środków i cel, na który zostaną one przekazane.

Czy są jakieś limity dotyczące czasu gry?

Nie. Im dłużej grasz i oglądasz reklamy, tym więcej pieniędzy zostanie przelane na wybrany przez ciebie cel charytatywny.

Skąd mam pewność, że pieniądze zostaną przelane?

Na stronie fundacji dostępne będą wizytówki poszczególnych fundacji wraz ze statystykami dotyczącymi zebranych funduszy. Użytkownik w każdej chwili będzie mógł się zwrócić z pytaniem do wybranej przez siebie fundacji, czy potwierdza, że dochód z gry wpłynął na jej konto. Każda fundacja w każdej chwili będzie mogła zalogować się na swoje konto i zobaczyć kwotę, jaka została dla niej uzbierana.

Jaka jest droga pieniędzy od reklamodawcy do fundacji?

Reklamodawca wpłaca pieniądze Fundacji Rozliczającej (stowarzyszeniu), która raz w miesiącu wykonuje przelew dla fundacji wskazanej przez gracza.

Dlaczego raz w miesiącu?

Chcielibyśmy, aby każdy mikroprzelew był natychmiastowy, ale jesteśmy realistami. Każdy przelew to koszt, a chcemy uniknąć generowania zbędnych wydatków.

Czy rzeczywiście to jest darmowe?

Utrzymanie aplikacji będzie możliwe dzięki pobieraniu mikroprowizji przy wypłacie środków przez fundację. Sądzimy, że uda nam się zamknąć w okolicach 3-5%. Nie będziemy pobierali opłat z góry – chcemy zachować pełną przejżystość.

Nic nie ma za darmo – kto za to płaci?

Obecnie jesteśmy na etapie poszukiwania inwestorów i partnerów strategicznych. Plan finansowy dopiero się klaruje, ale na pewno będziemy chcieli podtrzymać darmowość narzędzia dla użytkowników i fundacji.

Czy muszę mieć dostęp do internetu, aby móc korzystać z aplikacji mobilnych?

W pierwszym etapie działania aplikacji dostęp do internetu będzie niezbędny. Sądzę, że w przyszłości uda nam się stworzyć rozwiązanie do grania offline.

Czego #GryCharytatywne wymagają od fundacji?

Chęci udziału w projekcie – wypełnienie formularza (link). Na tym etapie to wystarczy. W przyszłości założenia bezpłatnego konta w naszym serwisie. To wszystko.

Czy fundacja będzie miała wgląd w swoje konto?

Oczywiście. Chcemy zachować pełną klarowność. Po zalogowaniu fundacja będzie miała wgląd w statystyki: jaką kwotę zebrała, ile graczy dla niej grało. Historię wypłat z konta. Chcemy, aby dostępna w aplikacji “strefa fundacji” była uszyta na ich miarę, prosta w obsłudze i intuicyjna, więc jesteśmy otwarci na sugestie.

Jaki jest sposób rozliczenia?

Aby zminimalizować opłaty za przelewy bankowe raz w miesiącu wykonujemy przelewy od fundacji rozliczającej. Tutaj chcemy zastosować sprawdzone rozwiązania, np. wykorzystane przez FaniMani.pl.

Co z tego macie?

Frajdę. Projekt od początku do końca ma charakter charytatywny i jako taki będzie funkcjonował. Mechanizm jest prosty. Fundacja Rozliczająca informuje nas, że od tego reklamodawcy otrzymała taki przelew. My przelew przeliczamy na minuty i wprowadzamy do aplikacji reklamę…. Jak reklama się wyświetli określoną ilość minut, to przesyłamy raport z jej wyświetlania do Fundacji Rozliczającej, która pieniądze pozyskane od Reklamodawcy rozdziela wg uznania userów.

Projekt taki jak ten ma szanse się rozwijać tylko przy pełnym zaufaniu użytkowników, a zaufanie takie dostaje się „tylko” raz. Internet b. szybko zweryfikuje, nasze intencje, ale jesteśmy spokojni – naszym zdaniem projekt doskonale wybroni się sam.